Ova stranica koristi kolačiće. Nastavkom pregleda stranice potvđujete da ste suglasni s našim korištenjem kolačića. Saznajte više ovdje »

Započnite dan s uravnoteženim doručkom

Pazite na svoje zdravlje? Pazite što jedete i birate prirodne i zdrave sastojke?

Niste sami – sve više ljudi danas nastoji se osjećati dobro i usredotočeni su na fitness i održavanje zdravlja.

Izuzetno je važno doručkovati, jer započinjemo uspostavljati zdrav obrazac uzimanja obroka, koji je presudan za zdrav način života.

Postoje dokazi da se osobe koje redovno doručkuju općenito hrane uravnoteženije, tako da odabirom hranjivih tvari i namirnica uspijevaju ispuniti nutricionističke preporuke11.

Isto tako, kod osoba koje redovito doručkuju manji je rizik da će dugoročno nastati zdravstvene poteškoće. To bi se moglo objasniti vrstom hranjivih tvari koje se obično dobivaju iz tog obroka12. Upravo se doručkom unosi više vitamina i minerala, a ljudi koji ne doručkuju obično ne uspijevaju kompenzirati taj unos ni s jednim drugim obrokom tijekom dana 13.

Naime, osobe koje doručkuju imaju veći dnevni unos voća, pa je i veća vjerojatnost da će ispuniti preporučenih 5 porcija voća dnevno i uživati u svim blagodatima koje to donosi 8; 14.

Ispravan odabir: vjeruje se da je doručak bogat proteinima zasitniji od doručka bogatog ugljikohidratima, pa pomaže da smanjite potrebu da nešto jedete tijekom prijepodneva 7; 14.

Proteinski shake s vitaminima i mineralima mogao bi savršeno odgovoriti vašim potrebama.

Za održavanje hidratacije možete popiti napitak s alojom, koji će vam olakšati unos tekućine. A ako trebate kofeina, mogli biste kušati naše mješavine orange pekoe čaja i zelenog čaja. Herbalife čajevi sadrže 85 mg kofeina po porciji i doprinose boljoj koncentraciji na početku dana.

 

Literatura:

 

  1. O’Neil, C. B.-B., C. Hayes, D. Jana, L. Klinger,SE. Stephenson, Martin. . (2014). The role of breakfast in health: Definition and criteria for a quality breakfast. (Uloga doručka u zdravlju: Definicija i kriteriji kvalitetnog doručka). J Acad Nutr Diet, 3(S8-S26).
  2. Mullan et al. (2014). An examination of the demographic predictors of adolescent breakfast consumption, content, and context. (Ispitivanje demografskih predikotora konzumiranja, sadržaja i konteksta doručka kod adolescenata) BMC Public Health. 14:64
  3. Ma, Y. B., ER. Stanek, EJ. Reed, GW. Hebert, JR. Cohen, NL. Merriam, PA. Ockene, IS. (2003). Association between eating patterns and obesity in a free-living US adult population. (Povezanost obrazaca prehrane i pretilosti u slobodnoj odrasloj populaciji SAD) American Journal of Epidemiology, 158(1), 85-92.
  4. Smith, K. G., SL. McNaughton, SA. Bizzard, L Dwyer, T. Venn, AJ. (2010). Skipping breakfast: longitudinal associations with cardiometabolic risk factors in the Childhood Determinants of Adult Health Study. (Preskakanje doručka: longitudinalna studija povezanosti kardiometaboličkih čimbenika rizika u determinantama iz djetinjstva sa zdravljem u odrasloj dobi), American Journal of Clinical Nutrition. 92(6), 1316-1325.
  5. Chowdhury, E. R., JD. Tsintzas, K. Thompson, D. Betts, JA. (2015). Carbohydrate-rich breakfast attenuates glycaemic, insulinaemic and ghrelin response to ad libitum lunch relative to morning fasting in lean adults. (Doručak bogat ugljikohidratima ublažava glikemijsku, inzulinemijsku i ghrelinovu reakciju na ad limitum ručak u odnosu na jutarnji post kod vitkih odraslih osoba),   British Journal of Nutrition. 114, 98.
  6. Cho, S. D., M. Brown, C. Clark, CA. Block, G. (2013). The Effect of Breakfast Type on Total Daily Energy Intake and Body Mass Index: Results from the Third National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES III). ( Učinak vrste doručka na ukupni dnevni energetski unos i indeks tjelesne mase: Rezultati trećeg nacionalnog ispitivanja zdravlja i prehrane), Journal of the American College of Nutrition, 22(4), 296.
  7. Leidy, H. H., HA. Douglas, SM. Higgins, KA. Shafer, RS. (2015). A high-protein breakfast prevents body fat gain, through reductions in daily intake and hunger, in "Breakfast skipping" adolescents. (Doručak bogat proteinima sprječava povećanje tjelesne masti kroz smanjenje dnevnih unosa i gladi kod adolescenata koji «preskaču» doručak), Obesity. 23(9), 1761.
  8. Azadbakhtm, L. H., F. Feizi, A. Esmaillzadeh , A. (2013). Breakfast eating pattern and its association with dietary quality indices and anthropometric measurements in young women in Isfahan. (Obrazac doručkovanja i njegova povezanost s pokazateljima kvalitete hrane i antropometrijskim mjerenjima kod mladih žena u Isfahanu.) Nutrition. 29, 420.
  9. Watanabe, Y. S., I. Henmi, I. Yoshimura, K. Maruyama, K.Yamauchi, K. Matsuo, T. Kato, T. Tanigawa, T. Kishida, T. Asada, Y. (2014). Skipping Breakfast is correlated with obesity. (Preskakanje doručka povezano je s pretilošću), J Rural Med. 9(2).
  10. Mamerow, M. M., JA. English, KL. Layman, DK. Volpi, E. Paddon-Jones, D. (2012). Muscle protein synthesis is suboptimal following a typical carbohydrate-rich breakfast. (Sinteza proteina u mišićima je suboptimalna nakon tipičnog doručka bogatog ugljikohidratima), FASEB. 26(101).
  11.  Matthys, C. D. H., S. Bellemans, M. De Maeyer, M. Backer, G. (2006). Breakfast habits affect overall nutrient profiles in adolescents. (Navike doručkovanja utječu na ukupne profile nutrijenata kod adolescenata), Public Health Nutrition. 10(4), 413.
  12. Keski-Rahkonen, A. K., J. Rissanen, A. Virkkunen, M. Rose, RJ. (2003). Breakfast skipping and health-compromising behaviors in adolescents and adults. (Preskakanje doručka i ponašanja štetnih za zdravlje kod adolescenata i odraslih osoba) European Journal of Clinical Nutrition. 57, 842.
  13. Lancaster, K. J., SS. Albertson, AM. Joshi, N. Holschuh, N. (2012). Breakfast consumption is associated with favorable nutrient intake and healthy body measures among ethnic US children: Results from NHANES 2003-08. (Doručkovanje je povezano s korisnim unosom nutrijenata i zdravim tjelesnim mjerama kod etničke djece u SAD: Rezultati NHANES 2003-08.), FASEB. 26, 812.
  14. Kant, A. G., BI. (2015). Within-person comparison of eating behaviors, time of eating, and dietary intake on days with and without breakfast: NHANES 2005–2010. (Intraindividualna usporedba prehrambenog ponašanja, vremena uzimanja hrane i unosa hrane u danima sa i bez doručka: NHANES 2005–2010. ), Am J Clin Nutr. 102. 661.
  15. Blom, W. L., A. Stafleu, A. Vinoy, S. Holst, JJ. Schaafsma, G. Herndriks, HF. (2006). Effect of a high-protein breakfast on the postprandial ghrelin response. (Učinak doručka bogatog proteinima na postprandijalnu ghrelin reakciju.), American Journal of Clinical Nutrition. 83(2), 211.
  16. Cooper, S. B., S. Neveill, ME. (2011). Breakfast consumption and cognitive function in adolescent schoolchildren. (Doručkovanje i kognitivne funkcije kod adelescenata školske dobi), Physiology & Behavior. 103, 431.
  17. Widaman, AM. Witbracht, MG. Forester, SM. Laugero, KD. Keim, NL. (2016). Chronic Stress Is Associated with Indicators of Diet Quality in Habitual Breakfast Skippers.  (Kronički stres povezan je s pokazateljima kvalitete prehrane kod osoba koje obično preskaču doručak), J Acad Nutr Diet. 116(11), 1776.
  18. Veasey, R. H.-R., CF. Kennedy, DO. Kennedy, B. Stevenson, E. (2015). The Effect of Breakfast Prior to Morning Exercise on Cognitive Performance, Mood and Appetite Later in the Day in Habitually Active Women. (Učinak oručka prije jutarnje tjelovježbe na kognitivnu aktivnost, raspoloženje i apetit kasnije tijekom dana kod žena koje su obično aktivne),  Nutrients. 7, 5712.
  19. EUROSTAT. Population structure and ageing. Accessed from: (Struktura stanovništva i starenje. Pristup sa: ) http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Population_structure_and_ageing. 16. ožujka 2017.
  20. Deer, RR. Volpi, E. (2015). Protein Intake and Muscle Function in Older Adults. (Unos proteina i mišićna funkcija kod starijih odraslih osoba), sCurr Opin Clin Nutr Metab Care.18, 248-253.


hr-HR | 17.11.2017. 20:16:30 | NAMP2HLASPX04